Blog
sep 10

Partnership tussen Asendia en An Post

Asendia en An Post vormen een premiumpartnerschap om grensoverschrijdende retailers te helpen bij het veroveren van de Ierse e-commercemarkt.

Asendia, de joint venture tussen La Poste en Swiss Post, en An Post, de nationale post van Ierland, hebben vandaag een formele Premium Partnership-overeenkomst aangekondigd. Hierdoor kan Asendia retailers een bevoorrechte toegang bieden tot de last mile delivery voor post en pakketten, vanuit de 15 landen waar het bedrijf actief is.

Marc Pontet, CEO van Asendia, verklaart: “We streven er voortdurend naar internationale pakketdiensten te ontwikkelen naar markten waar e-commerce goed gedijt en Ierland is zo’n markt. We hebben ervoor gekozen om samen te werken met An Post aangezien hun services een lange lijst met ongeëvenaarde voordelen biedt, zoals bezorging op zaterdag en ‘s avonds, op veilige afgesloten plaatsen en met 3 bezorgpogingen. Dit zijn de opties waar online kopers naar op zoek zijn. Daarnaast werd An Post verkozen tot het meest vertrouwde merk in Ierland, dat veel lof verdient in een land waar merken als Google, PayPal en Pfizer hun thuis hebben gevonden. Dit is een bewijs van de uitstekende betrouwbaarheid, tracking- en bezorgsnelheid van An Post en de relatie die consumenten hebben met hun lokale postbedrijf “.

Renaud Marliere, Chief Marketing en Sales Officer, merkt op: “De Ierse consument houdt van online winkelen en heeft de neiging om van overzeese webwinkels te kopen. Britse retailers in het bijzonder zouden enthousiast moeten zijn over deze mogelijkheid om een uitstekende service te krijgen voor een geweldige prijs, omdat het Verenigd Koninkrijk verreweg de belangrijkste winkelbestemming is voor de Ieren. Maar ze winkelen ook verder weg zoals in Azië, de VS en continentaal Europa “.

Recente cijfers zijn beschikbaar in Asendia’s eBook met de titel ‘Hoe de Ierse e-commerce markt te veroveren’:
• Ierland is een snelgroeiende e-commerce markt, met een totale waarde van € 6,7 miljard in 2017;
• Grensoverschrijdende uitgaven zullen naar verwachting meer dan 77% van dit bedragvertegenwoordigen en komen uit op € 5.2 miljard;
• 63% van de Ierse grensoverschrijdende shoppers koopt in het Verenigd Koninkrijk;
• China en de VS zijn de volgende populairste winkelbestemmingen.

Gilles Ferrandez, commercieel directeur van An Post, zegt: ‘An Post blijft zich verder ontwikkelen om aan de eisen van e-commerce te voldoen. We willen het voor bedrijven en consumenten eenvoudiger maken om goederen te verkopen, te kopen, te ontvangen en te retourneren, waar en wanneer ze maar willen. Door samen te werken met Asendia kunnen we oplossingen uitbreiden in het Verenigd Koninkrijk, Europa, de VS en Azië. Dit is echt een geweldige kans voor ons om ons bereik te vergroten, met een internationale partner met een sterke reputatie “.

For more information, please contact Elliott Mallows, Communication Manager, Asendia.elliott.mallows@asendia.com or 01234 848474.

Over Asendia
Asendia is een van ’s werelds toonaangevende bedrijven voor de distributie van internationale post en pakketten naar meer dan 200 bestemmingen. De joint venture tussen La Poste en Swiss Post is aanwezig in Europa, Azië en de VS met meer dan 1.000 werknemers, 25 kantoren in 15 verschillende landen en een groot netwerk van partners. De hoofdkantoren van Asendia bevinden zich in Parijs en Bern.

Asendia is een aandeelhouder van eShopWorld, gevestigd in Ierland. eShopWorld biedt e-commerce oplossingen voor online retailers om snel en eenvoudig wereldwijde klanten te bereiken met een positieve internationale winkelervaring. Door deze relatie kan Asendia zijn klanten een reeks technologische oplossingen en diensten bieden die de gehele waardeketen van de e-commerce dekken, van het betalen tot het retourneren van producten.