Blog
okt 30

Rapport: Marketing automation in België

The House of Marketing lanceert tweede editie van de “State of Marketing Automation in Belgium”.

In deze 2018 editie hebben ze opnieuw België vergeleken met 14 andere Europese landen op het vlak van maturiteit in Marketing Automation. Ondanks het feit dat België zich ergens in het midden van de ranking situeert, is het opvallend dat ons land toch aardig is geklommen in de Europese ranking.

Enkele highlights van de studie zijn:

– België is twee plaatsen gestegen in de ranking en staat nu op de zesde plaats in de Europese MA ranking (15 landen betrokken in de studie)

– Het gebruik van Marketing Automation in bedrijven groeit enorm: ongeveer 50%, in sommige landen is er zelfs een groei van 100%, in België spreken ze over 75%

– Toch betekent dit voor België dat nog steeds slechts 4% van Belgische bedrijven marketing automation actief toepast op hun website

– Hubspot, Active Campaign & Selligent zijn de 3 meest gebruikte MA software tools in België

– Lokale aanwezigheid wint aan belang: de bedrijven die een lokaal kantoor hebben scoren beter op het gebied van Marketing Automation

 

Download het rapport

 

Indien je vragen hebt voor een persartikel, kan je steeds contact opnemen met Dirk (Head of Marketing Technology bij The House of Marketing en projectleider van dit rapport):

Dirk Blondeel

dirk.blondeel@thom.eu

0495 55 99 06