Blog
nov 29

Responding to the next wave of retail disruption

SAP Customer Experience

Ben Apers vertelde ons tijdens de Experience Day in de Retail Hub over customer experience en hoe dit zorgt voor een nieuwe golf van ontwrichtingen binnen de retail. Hoe kan je hierop gaan reageren?

Kort gezegd, de toekomst vergt een “customer experience first” aanpak. De dag van vandaag komt 90% van CEO’s overeen over het feit dat de digitale economie een impact zal hebben op hun industrie. Van die groep voert slechts 15% hun digitale strategie uit. Diegene die zich vroeg aanpassen, de “early adopters” nemen het voortouw.

Daarom moeten er dus een aantal prioriteiten gesteld worden. (De presentatie gaat hier nog veel verder op in)

We sommen er even 5 op:

Priority 1: Customer centricity
Zet het standpunt van de klant in het centrum van elke beslissing.

Priority 2: Service tot the segment of one
Maak gebruik van klanten inzichten om gerichte gepersonaliseerde aanbiedingen te geven.

Priority 3: Digital consumer supply chain
Verbind de real-time supply chain voor een grotere efficiëntie en een nieuw niveau van responsiviteit.

Priority 4: Smart retail technology
Differentieer je koopervaringen en zorg voor nieuwe omzet opportuniteiten.

Priority 5 Monetizing new customer offers
Maak gebruik van je inzicht in klantbehoeften voor nieuwe inkomstengenererende aanbiedingen

 

Download presentatie

 

Gepresenteerd door Ben Apers, Account Executive SAP Customer Experience, een wereldwijd opererend bedrijf dat zich specialiseert in bedrijfssoftwareoplossingen voor kleine, middelgrote en internationale ondernemingen.