Blog
dec 10

Verhoog het vertrouwen in je webshop

Als webshop is het belangrijk om vertrouwen in je webshop te verhogen. Vertrouwen zorgt voor meer conversie.

Waar moet je op letten? DPD zet even 5 puntjes op een rij waar jij je als speler op de e-commerce markt rekening mee moet houden.

  • Zorg voor transparantie

Transparantie creëert een gevoel van zekerheid en veiligheid bij uw klanten.

Dat wil zeggen dat je eerst zorgt dat de basis juist zit. Hoe klanten jouw webshop zien, is direct gelinkt aan prijs transparantie (geen verborgen kosten), leveringsinformatie (Wanneer komt het pakje aan? Wat is je return policy?) en welke betaalmethodes bied je aan?

  • Visualiseer!

Door effectief logo’s en keurmerken/kwaliteitslabels te gaan gebruiken zoals een SafeShops label op verschillende pagina’s op je website (landingspagina, bestelpagina, betalingspagina, …) kan je een positieve impact creëren over de perceptie van je website: Ben je betrouwbaar? Is je website beveiligd voor transacties?

Ook, het tonen van een herkenbaar logo is een grote hulp, zeker op momenten waar de klant licht verward kan geraken: bij de laadtijd van een pagina of op de checkout pagina.

  • Denk globaal, voer lokaal uit

“Denk globaal, voer lokaal uit” is een belangrijke trend in de e-commerce markt. Wat hiermee bedoeld wordt is dat wanneer je een verschil wilt maken op globaal niveau, je eerst moet beginnen met lokaal uit te zoeken wat de gewoontes zijn. Wanneer je kiest voor een betaalmethode voor je webshop, bijvoorbeeld. Er zijn zo veel verschillende methodes, dus zorg ervoor dat je webshop ook daadwerkelijk verschillende mogelijkheden aanbiedt dat zowel veilig als lokaal geprefereerd is door de klanten.

  • Maak uw privacy policy duidelijk en verstaanbaar

“38% of Belgian e-shoppers always read the delivery and return conditions”

 In de meeste gevallen zijn privacy polissen langdradig en staan ze vol met juridisch jargon. Toch, door visueel toegang te geven tot je privacy policy ben je geneigd om over te komen als betrouwbare bron. Waarom geen verkorte, duidelijke versie op je website plaatsen of voeg ze toe aan de order confirmatie. 30% van web shoppers geeft aan de privacy policy te lezen, de delivery en retour condities in het bijzonder. Dit percentage kan eventueel gestegen zijn door de invoer van de GDPR legislatie.

  • Verberg uw klantenreviews niet

Gemakkelijk toegang verlenen – visueel – naar klantenreviews benadrukt het feit dat je streeft om zo transparant mogelijk te zijn te allen tijde.

Het vermogen om altijd online te zijn, verhoogt de kracht van klantenreviews nog meer. Een SafeShops studie toont dat 42% neigt de reviews te lezen vooraleer over te schakelen op aankoop, echter 44% zegt dat ze nooit een review schrijft. Volgens de European e-shopper barometer studie van DPDGroup, negatieve feedback op sociale media is één van de grootste barrières als het komt tot online shopping.

 

Download “How to become a trusted e-business partner?” paper

 

Dit artikel werd geschreven door DPDGroup, een internationaal franchisenetwerk van pakketvervoerders.

#conversie #vertrouwen #label #DPD #privacy policy #klantenreviews