Ben jij klaar om je fulfilment uit te besteden?
E-fulfilment kan de opplossing voor jou en je webshop zijn als je op tenminste 6 van de 10 vragen positief antwoordt. Ter samenvatting, deze 10 indicatoren bepalen of je klaar bent om je fulfilment uit te besteden
- Je begrijpt dat er geen quick wins zijn in e-commerce. Gewoon een webshop bouwen is niet genoeg, een groot deel van je budget investeer je best in marketing. Het draait ook allemaal om volume: hoe meer je verkoopt, hoe meer geld je verdient. Focus je dus op verkopen!
- Je gedijt het best als je bezig bent jouw zaak uit te bouwen. Pakketjes klaarzetten en jouw stock managen is niet echt jouw favoriete bezigheid.
- Je bent een gedreven en gefocuste merkeigenaar of productontwikkelaar. Brutomarge is de sleutel. Je hebt geen tussenpersoon nodig, je hebt de hele marge voor jezelf.
- Je begrijpt dat fulfilment je geld zou moeten besparen. Je kosten stijgen evenredig met de groei van je bedrijf.
Met uitbestede vervulling is het net andersom. - Je bent bereid om je tijd te nemen om te leren. Je bent bereid om minimaal een jaar de tijd te nemen om de wereld van e-commerce te leren kennen.
- Je stockageruimte, garage of living is een echte puinkoop, een investering in warehouse maangement is noodzakelijk.
- Jij, je partner en misschien je eerste werknemer zijn tot in de late avond pakjes aan het klaarzetten.
- Je webshop groeit zo snel dat je pieken soms moeilijk kan opvangen.
- Een ritje naar het postkantoor is een dagelijks ritueel.
- Door gebrek aan tijd & focus stagneert je verkoop. Je hebt het gevoel dat je niet gefocust bent op je webwinkel en product.
Bron: Kenny Van Paesschen – ShopWeDo