Blog
nov 04

Burst’s platformvisie geven Mentos lokale flexibiliteit en creatieve onafhankelijkheid

Burst’s platformvisie en FleetOps-strategie geven het wereldwijde merk Mentos lokale flexibiliteit en creatieve onafhankelijkheid

Weinig organisaties zetten zich in om niet verouderd te raken. Toch is het streven naar veroudering slechts het ogenschijnlijk eigenzinnige doel dat het wereldwijde digitale bureau Burst voedt . Vandaag de dag blijft het in Nederland gevestigde team met succes op weg naar deze onvermijdelijke conclusie. Hoe Burst veroudering definieert, is een van de belangrijkste factoren geworden die hen onderscheiden van de strijd.

In 2016, toen het consumentenmerk Mentos , onderdeel van de Perfetti Van Melle (PvM) -groep (een van ’s werelds grootste fabrikanten en distributeurs van zoetwaren en kauwgom), een Request for Proposal (RFP) publiceerde, werden meer dan 100 van zijn websites lokaal beheerd, gehost en ontwikkeld – geen wereldwijde infrastructuur, geen optie om hun sites als een vloot te beheren .

Lokale Mentos-managers besteedden buitensporig veel tijd om ervoor te zorgen dat al hun merkwebsites over de hele wereld consistent werden gepresenteerd. Als bijvoorbeeld een merkontwerpelement een update vereiste, werden 50 lokale managers, van wie sommigen de websites van verschillende landen beheerden, over de verandering geïnformeerd. Die 50 managers waarschuwden elk 50 lokale instanties om de herziening op elke website te implementeren en te testen: een kostbaar proces.

“We stelden voor om alles samen te brengen op één wereldwijd platform, maar lokale markten de mogelijkheid te geven om hun eigen inhoud in te voeren, campagnes en landingspagina’s te maken die gebruik maken van reeds geïnstalleerde modules, enzovoort”, legt Maltha uit. “Telkens wanneer een grootschalige wereldwijde verandering nodig zou zijn, zou ons team deze binnen de sjablonen pushen. Deze FleetOps-aanpak zou de consistentie bevorderen en de lokale teams van Mentos de snelheid en flexibiliteit geven waarnaar ze op zoek waren. Ik denk dat we het project hebben gewonnen omdat we ons niet alleen richtten op branding of technologie, maar ook op het holistische bestuursmodel dat nodig is om alles samen te laten werken. ”

Ondek hier het verhaal van Mentos met platform.sh: