Klachten

Niet tevreden over een SafeShops.be webshop?

Stap 1: Je hebt reeds contact opgenomen met de webshop en hebt na 5 werkdagen geen antwoord gekregen of je bent niet tevreden met de behandeling van je klacht.

Stap 2: Check of de desbetreffende webshop lid is van SafeShops.be in onze ledenlijst.

Stap 3: Als de webshop lid is van ons, dan kan je via SafeShops.be je klacht melden en dan gaan wij zo snel mogelijk voor je aan de slag. We vragen 5 werkdagen om je klacht over te maken en te behandelen met onze leden. We blijven steeds neutraal en helpen zoeken naar een oplossing waar beide partijen tevreden mee zijn.

Is de destreffende webshop een lid van ons?

Ontdek het hier

Klacht melden

Klik hier

Hoe verloopt de bemiddeling?

Ontdek het hier

'Reis'klachten

Opgelet, in geval van een specifieke ‘reis’klacht (die onze labelvoorwaarden te buiten gaat), sturen we je klacht door naar de Geschillencommissie Reizen, die onze labeldragers uit de reissector mee hebben erkend.

Consumentenombudsdienst

Voor klachten over webshops kun je ook terecht bij de Consumentenombudsdienst (COD). Deze dienst verschaft in de eerste plaats informatie over je rechten als consument, maar je kunt er ook met je klacht terecht. De COD zal je klacht analyseren en aan het bevoegde bemiddelingsorgaan doorgeven.

Europese klacht

Bij geschillen met een grensoverschrijdend karakter kan je bovendien beroep doen op het Online Dispute Resolution platform van de Europese Unie via deze link: https://ec.europa.eu/odr

Consumenten-
rechten

Jouw rechten als online klant

Ontdek hieronder je rechten als klant van een webshop. Als je nadien geen vragen meer hebt en alles duidelijk hebt kunnen beantwoorden, mag je je webshop ten volle vertrouwen.

Ontdek jouw rechten