Niet tevreden over een SafeShops.be webshop?

Klachten

Heb je een klacht over een van onze leden-kwaliteitslabeldragers, dan ben je hier aan het juiste adres. Wij verwachten namelijk van onze labeldragers, dat zij voldoen aan de strengste wettelijke vereisten op vlak van e-commerce.

Vul het klachtenformulier hiernaast volledig in en mail het ons.

Wij zullen je klacht zo snel mogelijk en vertrouwelijk behandelen. Daarbij streven we ernaar, via bemiddeling een positieve oplossing te vinden tussen jou en de betreffende webshop. Lukt dat niet, dan kan je daarna je klacht nog doorsturen naar de Consumentenombudsdienst.

‘Reis’klachten:

Opgelet, in geval van een specifieke ‘reis’klacht (die onze labelvoorwaarden te buiten gaat), sturen we je klacht door naar de Geschillencommissie Reizen, die onze labeldragers uit de reissector mee hebben erkend.

Consumentenombudsdienst

Voor buitengerechtelijke consumentengeschillen kun je ook terecht bij de Consumentenombudsdienst (COD). Deze dienst verschaft in de eerste plaats informatie over je rechten als consument, maar je kunt er ook met je klacht terecht. De COD zal je klacht analyseren en aan het bevoegde bemiddelingsorgaan doorgeven.

Europese klacht

Bij geschillen met een grensoverschrijdend karakter kan je bovendien beroep doen op het Online Dispute Resolution platform van de Europese Unie via deze link: http://ec.europa.eu/odr

 

Met dank voor je vertrouwen.
Het SafeShops team

Klachtenformulier

Consumenten-
rechten

Jouw rechten als online klant

Ontdek hieronder je rechten als klant van een webshop. Als je nadien geen vragen meer hebt en alles duidelijk hebt kunnen beantwoorden, mag je je webshop ten volle vertrouwen.

Ontdek jouw rechten