Sorley Maclean Critical Essays On Oedipus Essay For Grad School Examples Business Analysis Essay Red Bull Advertising English Essay A Letter Of Complaint
Marketingtools
Feb 24

Marketingtools

Opleiding Marketingtools

Prijs niet-leden Safeshops of Gondola

375 exclusief BTW

Inschrijven

Prijs leden Safeshops of Gondola

295 exclusief BTW

InschrijvenOntdek hier de pakketprijzen voor meerdere opleidingen

Wanneer? 15 juni 2022 (14u – 17u)

Taal? Engels

Waar? Gondola Academy Machelen

*indien de coronamaatregelen het niet toelaten fysiek deze opleiding te laten doorgaan, zal deze online plaatsvinden met een aangepaste prijs (zie inschrijvingen)

Gerelateerde opleidingen

Alle opleidingen

Wat gaan we doen?

Een goeie marketer zijn, wilt niet zeggen dat je kan goochelen met termen zoals CDJ, SEA of KPI. Een goeie marketeer en e-commerce manager is obsessief bezig met zijn of haar consument en weet zich precies in te leven. Eens je dit helder hebt, begrijp je ook hoe je extra potentiële klanten naar jouw e-commerce site kan toetrekken.

Dankzij de ervaring van onderstaande dames zal je leren hoe je een campagne kickstart van strategie tot evaluatie. Maar ook welke kanalen en technieken je hier online, maar ook offline voor kan inzetten.

Mieke Fassart, Co-marketer bij Klarna, neemt als eerste het woord.  Zij gaat het hebben over:

  • Klantenobsessie, hoe dan?
  • Hoe kom ik tot de juiste objectieven en KPI’s.
  • Wat is Customer Decision Journey mapping en waarom is het zo belangrijk?
  • Het bepaal je je campagne funnel?

 

Tatjana Raman, Head of Media Intelligence bpost, neemt het luik offline media strategie voor haar rekening.  Hiervoor komt haar all-round media expertise in TV, radio, digital en print goed van pas.  De topics die zij zal aanhalen zijn:

  • Welke plek geef ik aan offline media binnen mijn mediamix
  • Hoe stem ik mijn campagneobjectief af op een offline mediamix
  • Hoe kan een vleugje papier kan de oplossing zijn om de aandacht van mijn doelgroep te wekken.
  • 1+ 1 = 3 Hoe creëer ik complementariteit tussen mijn online en offline strategie.

 

Afronden doen we met Elise Ernst (Team Lead) en Ingrid Cleen (Country Manager) van Daisycon. Zij evalueren samen met jullie jullie bestaande marketingstrategie en bekijken samen wat jullie al doen & wat hierbij nog ontbreekt ? Zo bepalen ze waar er eventueel nog groeipotentieel ligt.

Verschillende vormen van partner marketing, zoals affiliate marketing, lead generation, insert marketing, checkout marketing,… komen hierbij aan bod. Je komt onder andere te weten wat deze juist inhouden en hoe ze optimaal in te zetten, maar ook wanneer en voor wie deze marketing vormen interessant zijn. Dit alles maken ze tastbaar met enkele concrete voorbeelden.

 

Doelgroep:

Deze opleiding is bestemd voor e-commerce managers/(digitale) marketing managers/ webshop owners die op zoek zijn om bijkomende bezoekers en ‘traffic’ naar hun webshop toe te trekken. We bewandelen in deze opleiding niet in detail de begane paden van SEO/SEA, maar proberen je strategie te challengen en bijkomende marketingtechnieken en inzichten te delen. Zowel online als offline. Enige basis marketingachtergrond is dus handig.

De trainers

Mieke Fassart studeerde af als Communicatie Manager en werkte 10 jaar bij internationale corporates voor A-brands zoals Lee, Wrangler en Philips Hue, waar ze de kneepjes van brand marketing en PR leerde. Sinds kort maakte ze de overstap naar de betaaldienst Klarna, één van de meest waardevolle private startups in de wereld. Als Co-Marketer bij Klarna helpt Mieke ambitieuze merken hun e-commerce doelstellingen te bereiken door middel van impactvolle campagnes.

Tatjana Raman is een Allround Media Expert met ervaring in tv, radio, digital & print. Zij is ook Co-Auteur van “De Power van Post”. Daarnaast is zij ook een gedreaven Storyteller & Gastdocent Marketing. Ze is nog op het nippertje een Millennial en dat maakt haar een digital immigrant met een passie voor papier. Ze heeft een no-nonsense aanpak, is heel leergierig en bijzonder enthousiast jullie te ontmoeten.

Elise Ernst, Team Lead – Expert in Affiliate en partner marketing, bij Daisycon Part of Linehub, geeft dagdagelijks strategisch advies over hoe deze elementen in een bestaande marketing-mix passen.

Ingrid Cleen, Country Manager bij Daisycon België, geeft iedere dag sturing aan een enthousiast team en daarnaast (sales) advies aan key-accounts mbt affiliate marketing, lead generation en andere labels van Linehub. Zowel Nationaal als Internationaal betrokken bij expansie van Linehub.