Hip Hop Degrades Women Essay Animal Farm Essay On Snowball Expository Essay For 8th Grade Early Marriage Argumentative Essay Baby Driver Essay Essay About Culture And Technology
SafeShops Café: Aim for the ‘Green’
Feb 25

SafeShops Café: Aim for the ‘Green’

SafeShops Café: Aim for the ‘Green’

Wanneer? 8 september van 13u30 tot 19u00

Waar? Golf du Château de la Bawette

Adres: Chau. du Château de Bawette 5, 1300 Wavre

Sprekers?

  • Karin Enzlin, Director Out-of-home solutions bpost @ Bpost
  • Gert Hellemans, General Manager België @ Active Ants
  • @ Filip Roose, CEO @ Fit Things / Slimbox
  • Nathalie Dumortier, co-founder @ Studio360
  • @ Combell

Duurzaamheid van A-Z tijdens het SafeShops Café van 8 september 2022

Leer mikken op duurzaamheid vanuit alle hoeken. Het  SafeShops Café van 8 september slaat een figuurlijke ‘hole-in-one’ en bekijkt alle aspecten van je webshop: van webhosting over productvoorstelling en verpakking tot fulfilment en levering.

Na de uiteenzetting van alle sprekers kunnen we het de driving range onze hole-in-one echt gaan oefenen tijdens een korte golf-initiatie.
Kortom, een dag die je niet mag missen.

Maak e-commerce duurzamer: “The extra mile for a greener last mile”

Met de komst van Covid-19 groeide het pakketvolume enorm, deze groei zette zowel het milieu als de samenleving onder druk. Als we niets doen, zal het toegenomen aantal bestelauto’s op de weg in 2030 1/3 meer CO2 veroorzaken. Het vervangen van alle voertuigen door elektrische bestelauto’s lost de toename van congestie en ongevallen niet op. Wat zou de oplossing kunnen zijn om onze e-commerce levensvatbaarder te maken? Er worden tips en trucs onthuld om van uw bedrijf een duurzamere e-commerce te maken.

Hoe een productvisualisatiestrategie voor meer transparantie kan zorgen, consumenten kan helpen duurzamere keuzes te maken en eenvoudigweg de retourzendingen kan doen dalen.

Als online shoppers bewustere keuzes willen maken, moeten e-commerce managers en content creators er ook naar streven om beter duidelijk te maken waar producten van zijn gemaakt, waar ze zijn gemaakt en door wie. Online kan transparantie worden geboden door goed doordachte productvisualisatie, of het nu gaat om het aanbieden van veel relevante fotografie, video of interactieve beelden van producten. Het effect verhoogt niet alleen de conversie, maar heeft ook een bewezen effect op de vermindering van retourzendingen.

Active Green with Active Ants

E-commerce fulfilment, wat het opslagen, orderpicken en inpakken is van bestellingen die online worden geplaatst op webshops heeft de laatste jaren een enorm groei gekend. Het doel van Active Ants is om door middel van innovatie en automatisatie de voetafdruk van E-commerce fulfilment zo klein mogelijk te maken.

Welk type dozen gebruik je het best? Hoe kan je zo weinig mogelijk overtollige lucht transporteren? Hoe kan je zo veel mogelijk opvulmateriaal uitsparen? Op al deze vragen gaan we meer in detail om er toe bij te dragen om het orderverwerkingsproces zo duurzaam mogelijk te maken.

Duurzame verpakkingen zijn goed voor je. Oh, en ook voor jouw klanten!

Misschien heb je al een paar opmerkingen van je klanten gehad, die klaagden over je verpakkingen. Maar wie kan dat wat schelen? Het is geleverd, de klant heeft betaald, het is klaar. Denk nog eens na. Slechte verpakking kost je veel. En dan hebben we het niet alleen over de dozen.

Verpakken op een duurzame manier zal:
– je kosten verminderen, soms drastisch
– je ecologische voetafdruk verkleinen
– een beter imago creëren bij je klanten

Schrijf je gratis in