Webinar: Telemarketing
okt 06

Webinar: Telemarketing

Webinar: Telemarkting als marketing tool

Wanneer? 29 oktober 2020
15u00 tot 16u30

Waar? Online event

Spreker? DNCM, Customer Contact, Best Next Contact

COVID19 geeft aanleiding tot het zoeken van nieuwe manieren om leads te genereren waarvoor telemarketing is ideale tool. Maar wat is telemarketing en hoe ga je ermee aan de slag in e-commerce? De sprekers in deze webinar leggen je de knepen van het vak uit. De privacy wetgeving, met de bijbehorende GDPR-regels, is een belangrijke topic in deze sessie. Maar hoe doe je dan wel aan televerkoop? Is het nog nodig in deze digitale wereld, want klanten vinden je via elk mogelijk kanaal terug. Belangrijker is nu dat je inspeelt op de kwaliteit van het klantencontact, een goede klantenservice en het aanbieden van de juiste producten via telesales.

Hoe zit het met de ‘bel-me-niet-meer’ lijst?

Burt Riské, voorzitter DNCM

De wet verplicht bedrijven en organisaties, die via telefoon commerciële aanbiedingen doen, de Bel-Me-Niet-Meer lijst te gebruiken. Als consument kan je je laten registeren bedrijven en organisaties halen je telefoonnummer en naam uit hun belbestanden en zullen je niet meer bellen voor hun producten, diensten of speciale promoties.

Maar wat was de aanleiding van deze wetgeving? Hoe kan ik als organisatie of bedrijf een licentie nemen op deze lijst en wat zijn mijn verplichtingen als adverteerder.

De waarde van hoogwaardige gesprekken

Hans Cleemput, Director Customer Contact

Wat is het nut van commerciële klantcontactactiviteiten zoals telemarketing, cross- en upselling, loyaliteitscampagnes, enz. in een snel veranderende omgeving, waar klanten je op elk gewenst moment via verschillende kanalen kunnen bereiken? In een meer online en cloud-gebaseerde wereld, waar social media, chat en bots een groot deel van uw klantcontact worden, zult u minder live contacten hebben met uw klant. Maar het live contact zal nog belangrijker zijn om een sterke, langdurige relatie tussen uw merk en uw klant te creëren.

  • Wat is de status van telemarketing in België vandaag?
  • Wat zal de toekomst brengen voor commerciële klantcontactactiviteiten?
  • Hoe kan de kwaliteit van de gesprekken worden opgevolgd?
  • Wat zijn de te volgen regels?
  • Moet u het zelf doen of uitbesteden, en hoe?

Sprekers

Burt Riské

Managing Director Trends Business Information, een divisie van Roularta Media Group. Meer dan 35 jaar ervaring in Direct Marketing (Ketels DM Group), Kredietinformatie & Kredietverzekering (EuroDB, Coface) & General Management taken. Voorzitter van de vzw DNCM, mede-oprichter van BAM (Belgische Vereniging voor Marketing), lid van het Exco van BAM, stichtend lid van de BFBI (Belgische Federatie voor Bedrijfsinformatie), lid van FEBIS & BIGnet (wereldwijde & Europese federaties voor Bedrijfsinformatie). Gepassioneerd door de kracht van data.

Hans Cleemput

Hans is de directeur van Customer Contact, de Belgische Klantcontact Vereniging. Hij werkt al meer dan 20 jaar in de sector van de klantcontacten in verschillende functies, maar is begonnen als klantcontactmedewerker in het contactcenter en heeft een passie ontwikkeld voor alles wat met waardevol klantcontact te maken heeft. Hans is ook lid van het bestuur van DNCM, de Belgische organisatie Do Not Call Me…